Homo sapiens asomatorus

Dupa ce-au anihilat o retea de traficanti de bulion mucegait si-au salvat pietele de conspiratia  vanzatorilor neautorizati de branza, dsv-istii brasoveni au mai dat o lovitura de imagine deschizand sezonul traditionalelor stiri despre traditionalul, barbarul si complet golitul de semnificatie ritual al uciderii porcului. Astfel, Enache Dorin Valter si ciracii sai  au organizat, in 10 decembrie,  o asa zisa “demonstratie de asomare” la Moeciu-Bran invitand  presa brasoveana sa se convinga cat de mare si cat de “recomandata” (de catre DSV) poate fi “bunastarea animalelor in timpul uciderii” (eu personal cred ca presarii au fost invitati pt. a asista la “minunea” nasterii unei jumarii si la “intamplarea” degustarii unui caltabos). Desi  promovarea practicii asomarii animalelor (ce urmeaza sa fie sacrificate) este un lucru foarte bun chiar si in situatia nefericita cand prin cadru misuna  directorul DSVSA Brasov, bucatarese, macelari si proprietari de pensiune cu un intelect inferior animalelor sacrificate, nu trebuie sa ne lasam prea mult pacaliti! Daca pe Enache Dorin l-ar fi preocupat “bunastarea” animalelor in timpul sacrificarii, macar a zecea parte din cat il preocupa “bunastarea” hingherului Barbulescu in timpul simulacrelor de controale ale DSV-ului, nu s-ar fi limitat la cioace publicitare in curtea lui Ioan Cioaca din Bran ci ar fi trantit si cateva zeci de amenzi. Insa, dupa cum se stie, prin ochiul solzos al institutiei incalecate de Enache Dorin realitatea se vede monstruos si pe de-andoaselea, drept pentru care efectul sta inaintea cauzei, carul inaintea boilor si sueta inaintea sanctiunilor. Acest homunculus al legii sanitar-veterinare iese din barlog precum celebra cartita meteorolog din Pennsylvania, amusinand dispozitia populatiei/publicului (care este favorabila sau dupa caz, nefavorabila asomarii) si actioneaza in functie de ea. Daca poporul e “reticent” se vara la loc in barlog si mai hiberneaza un an, daca poporul nu e “reticent” pune de-o “demonstratie” cu jumari gratis si reclame ascunse. (“Simþind cã lumea nu mai e atât de reticenta, Direcþia Sanitar Veterinarã ºi pentru Siguranþa Alimentelor (DSVSA) Braºov a fãcut ieri dimineaþã o demonstraþie de asomare. Porcul nu se mai zbate, ne spune Dorin Enache, directorul DSVSA Brasov, precizand ca “metoda este implementata inca timid pt ca nu avem suficiente asomatoare, iar publicul nu considera ca este o metoda buna”- stirea lui Cioineag).
Va avertizam ca efectele perverse ale unei asemenea stiri arunca in derizoriu mesajul  legat de usurarea suferintei animalului si, in acelasi timp, va cerem insistent sa va tineti de nas si sa va acoperiti fata pentru a nu fi trazniti de izul de susa publicitara si a nu fi stropiti de interesul gros si soios al unora si al altora.  Iata cum s-a vazut marea “demonstratiune” la Mix Tv si la Rtt: animalul e scos (legat la un picior) si plimbat de doi handralai prin fata asistentei care ranjeste tamp si face ceva comentarii. Medicul veterinar (“sanitar-veterinar” cum il boteaza cei de la Mixtv sau, si mai bine, “sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor” ) imbracat intr-o salopeta de tipul celor folosite de criminalisti, explica exaltat cum functioneaza asomatorul, dupa care trece la treaba. Cu cateva secunde inainte ca animalul sa fie impuscat, o voce feminina ( de jurnalista) striga iritata: “cu fata spre noi!”, iar alta o acopera:“tuu, nu mai strigati ca sa ia cadrul etc”. Nici o unda de compasiune nu strabate cortexul asistentei in momentul cand tija de metal strabate cortexul animalului. Nici un oftat uman nu dubleaza horcaitul  profesional: “cu fata la noi”! Presarii sunt prea enervati pt. ca porcul n-a avut bunul simt sa stea “cu fata la camera” in momentul executiei si n-a zambit larg, zicand “cheese”. De altfel, compasiunea  ar fi cu totul impotriva firii si “specificului romanesc” pentru care (potrivit stirii de la Mixtv) omorarea/macelarirea e in topul activitatilor recreativ-delectabile (“mii de turisti ocupa pana la refuz pensiunile pt a asista la sacrificarea animalelor”(…) “cea mai interesanta parte e sacrificarea propriu-zisa”). Pe urma  apare  Enache Dorin (directorul DSVSA) care imparte in stanga si-n dreapta niste balarii gustativ/traditional/trichinelozoice cu aerul doct al unui candidat la Nobel care-si prezinta opera si totul se incheie apoteotic cu “tovarasul” Cioaca Ioan, sef de sala/de pensiune “care este” si care declara(citez): “Am inceput de anul trecut prima editie pentru a se taia porcii. Noi, acesta traditie o avem de ani de zile, care facem cu produsele astea ale noastre traditionale, cu taierea porcului care turistii ne apreciaza foarte mult si vin in permanenta si la unitatea noastra…”. Bineinteles ca nu putem sa punem punct fara a remarca mostrele de umor gretos si cinic ale multilateral-aservitului ziarist Liviu Cioineag. Secatuit probabil dupa indelunga cura de servilism, obosit dupa slujurile fara numar executate in fata primarului, hingherului sef, dsv-ului, omul isi recupereaza demnitatea, facand misto de niste fiinte neajutorate, din carnea carora se mai si indoapa ulterior. “Cum sa lasi porcul lat, dupa “traditia europeana”-e titlul tasnit din neantul de cuvinte necuvantatoare al cioineagului….cititi si va-ngretosati!

Share
One Response to "Homo sapiens asomatorus"
  • Vitoria 14/11/2013 la 3:32 am

    cen copilărie am avut găini, raÅ£e, porci een gospodărie, chiar aÅŸa een burciu’ oraÅŸului pe atunci nu se inventaseră minciunile cu aviara, pesta ÅŸi altele. Åži creÅŸteam cu ele ÅŸi le dădeam nume ÅŸi le eendrăgeam, dar n-am avut niciodată probleme să mă ling pe degete după o ciorbă de pasăre, un copan la cuptor, un caltaboÅŸ ori ceernat ori fripturi suculente. Acelea au fost vremurile een care omul simÅ£ea că e mulÅ£umit (sau poate chiar fericit). Nu putem nega istoria omenirii, Ancuţă dragă. Iar organismul cere, e vorba de supravieÅ£uire.

Leave a Reply: